25 Mayıs 2012 Cuma

Ve Dünya Yıldızı Galatasaray'da!





Galatasaray İtalya ve dünya voleybolunun en önemli orta oyuncularından Simona Gioli’yi renklerine bağladı.

Orta oyuncu mevkiinde oynamasına rağmen olağanüstü hırslı ve savaşçı kişiliği ile oynadığı takımların en skorer isimlerinden bir olmayı başaran Simona Gioli aynı zamanda pasör çaprazı olarak da görev yapabiliyor. 1.85 metre boyundaki dünyaca ünlü oyuncunun smaç yüksekliği 3.07, blok yüksekliği ise 2.83 metre.

17 Eylül 1977 doğumlu olan Simona Gioli voleybol yaşamına Rovigo takımında başladı. İlerleyen yıllarda İtalya’da sırasıyla VBC Cassano, Medinex Blabla Calabria, Capo Sud Reggio Calabria, Cerdisa Reggio Emilie ve Despar Perugia takımlarında forma giydi. 2008 yılında ilk defa İtalya dışına çıkarak Dinamo Moskova’ya transfer oldu. Burada 3 sene oynadıktan sonra 2011 yılında başka bir Rus ekibi Fakel Novy Urengoi’ye transfer oldu.

Kariyerinde pek çok başarı bulunan Simona Gioli İtalya ulusal takımıyla 2007 Avrupa Şampiyonası'nda, 2007 Dünya Kupası'nda, 2009 Avrupa Şampiyonası'nda ve 2009 World Grand Champions Cup'ta şampiyonluk yaşadı. Ayrıca 2007 Dünya Kupası'nın en değerli oyuncusu ve en iyi blokörü oldu. 2009 Avrupa Şampiyonası'nda da en iyi smaçör seçildi. 2009 World Grand Champions Cup'ta ise en iyi smaçör ve en değerli oyuncu ödüllerini aldı. Despar Perugia ile 2006 ve 2008 yıllarında Avrupa Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu, 2000, 2005 ve 2007 yıllarında Avrupa Konfederasyon Kupası şampiyonluğu yaşadı. 2008 yılındaki Avrupa Şampiyonlar Ligi'nde en değerli oyuncu, 2009 yılındaki Şampiyonlar Ligi'nde en iyi smaçör seçildi.

"GALATASARAY FORMASI GİYECEĞİM İÇİN ÇOK MUTLUYUM"
Kendisini bir yıllığına sarı – kırmızılı formaya bağlayan anlaşmayı imzaladıktan sonra görüşlerini dile getiren Simona Gioli, “Sonunda Galatasaray gibi büyük bir kulüp ve camianın formasını giyeceğim için çok mutluyum. Geçen seneden beri ısrarla benim transferim için uğraşan idari kadroya ve bu transferin gerçekleşmesine olanak sağlayan şube başkanımıza çok teşekkür ediyorum. Ben de bana duyulan bu güveni boşa çıkarmamak için elimden geleni yapacağım, bundan emin olabilirsiniz. Umarım birlikte güzel zaferler kazanacağız. Leo bana kulübün ortamının ve organizasyonunun ne kadar mükemmel olduğunu defalarca anlattığı için ilk defa boy göstereceğim Türkiye’ye kafaca çok rahat ve hazır geliyorum. Taraftarlarımızla birlikte güzel günler yaşamayı arzuluyorum” şeklinde konuştu.

Yıldız oyuncunun takıma katılmasını değerlendiren Voleybol Şube Sorumlusu Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Cibara, “Uzun suredir planladığımız ve gerçekleştirmekten büyük mutluluk duyduğumuz bir transfer. Galatasaray ve Türk voleybolu için büyük bir kazanç. Genç oyuncularımıza örnek olacak bir yıldız. Tam bir takım oyuncusu. Kendisine armamız altında başarılar diliyorum” dedi.

İtalyan Simona Gioli'yi Galatasaraylı yapan sözleşmeyi imzalatan Galatasaray Voleybol Şubesi Sportif Direktörü Orkun Darnel ise, “Simona mevkiinde dünyanın en iyi 2 – 3 oyuncusundan biri. Kendisi ile gecen sezon da anlaşmıştık ancak yabancı oyuncu limitine takılmıştı. Sıra dışı bir oyuncuyu kadromuza kattığımızı söyleyebilirim, özellikle de dolu ve coşkulu tribünler önünde taraftarımıza heyecanlı anlar yasatabileceğini düşünüyorum. Kendisine üstün başarılar dilerim” şeklinde konuştu

BIANCO İLE 2 YIL DAHA
Galatasaray Bayan Voleybol Takımı, İtalyan oyuncusu Eleonora Lo Bianco'nun sözleşmesini 2 yıl uzattı.

Galatasaray'da geride kalan sezonda başarılı bir performans ortaya koyan Lo Bianco, İtalya Milli Takımı'nın kamp yaptığı Alassio kentinde, Galatasaray Voleybol Şubesi Sportif Direktörü Orkun Darnel'in katıldığı törende, kendisini 2 yıl daha sarı-kırmızılı renklere bağlayan sözleşmeyi imzaladı.

Eleonora Lo Bianco, Galatasaray Kulübü'nün internet sitesinde yer alan açıklamasında, sarı-kırmızılı takımda heyecanlı ve keyifli bir sezon geçirdiğini belirterek, şunları kaydetti:

''Gerek profesyonel gerekse de kişisel açıdan mükemmel bir ortam ile karşılaştım. Bütün bunlar ve kulübümüzün heyecanlandırıcı bayan voleybol projesi için hiç düşünmeden Galatasaray'da 2 yıl daha kalmak istedim. Benim bu kadar kısa zaman içerisinde bu büyük kulübün önemli bir parçası gibi hissetmeme sebep olan kulüp çalışanlarından takım arkadaşlarıma, yöneticilerimizden büyük taraftarımıza kadar herkese çok çok teşekkür ederim. Galatasaray'ın bir parçası olmak, Galatasaray forması giymek bence çok büyük bir onur. Umuyorum önümüzdeki 2 sezon hep birlikte çok güzel günler geçireceğiz.''

Galatasaray Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Cibara da sarı-kırmızılı takımda kaptanlık yapan Lo Bianco'nun sözleşmesini uzattıkları için mutlu olduklarını vurgulayarak, ''Camiamıza çok yakışan bir kaptan. Eşsiz bir kişilik. Leo'suz bir Galatasaray takımı düşünemezdik. Kendisini tekrar aramızda görmekten dolayı çok mutluyum. İtalyan Milli Takımı ile katılacağı 2012 Olimpiyat Oyunları'nda kaptanımıza başarılar diliyorum'' diye konuştu.

Galatasaray Voleybol Şubesi Sportif Direktörü Orkun Darnel ise Eleonora Lo Bianco'nun kendisine gelen önemli tekliflere rağmen Galatasaray'da kalmayı tercih ettiğini dile getirerek, görüşlerini şöyle anlattı:



''Leo sezon bitiminde gerek ülkemizden gerekse diğer ülkelerden bizi bile hayrete düşüren teklifler aldı. Ancak kendisi ile çok da uzun sürmeyen bir telefon konuşması neticesinde sözleşme uzattık. Çeyrek asırlık takibim boyunca böylesine kulübünü seven ve çok daha uygun teklifleri çok rahat bir şekilde geri çeviren sporcu çok az gördüm. Hele hele yabancı sporcu sayısı bir elin parmaklarını geçmez diye tahmin ediyorum. Tahminim odur ki onu zaten çok seven camiamız ve taraftarımız artık ona başka bir gözle bakacak ve değerlendirecektir. Bizimle birlikte olacağı 2 yıl ve belki de daha fazlası esnasında yaşayacağımız başarılar ile birlikte kulübümüzün efsane sporcuları arasındaki yerini alacaktır.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Popüler Yayınlar